Avbryt

Swish 123 574 30 59
Kontonr 5739-4272

Om Skogstorps GoIF

Skogstorps GoIF bildades 27 mars 1919.
Fotboll är vår idrott och har alltid varit huvudgrenen men det har också utövats skidor och bordtennis i föreningens regi. Idag har föreningen cirka 400 medlemmar, varav drygt 250 är ungdomar mellan 6-20 år. Vi har idag 3 seniorlag och 16 ungdomslag. Skogstorps GoIF bedriver sin verksamhet på Orrlidens IP som är vackert beläget mitt i Skogstorp en knapp mil från Eskilstuna. På anläggningen finns en 11-manna plan med konstgräs, en 9-manna plan med konstgräs och en spelyta med naturgräs.
Varje år arrangerar Skogstorps GoIF Midsommar i Rosenforsparken och Skogstorpsdagen på Orrliden som är två välbesökta arrangemang av både unga och gamla Skogstorpsbor. Vi arrangerar också fotbollsskola varje sommar för barn mellan 7-12 år. Vi har en aktiv ”Gubbklubb” vid namn Gamla Skogstorpspojkar som är ett gäng äldre fotbollsspelare som har en del aktiviteter tillsammans och dessutom bistår föreningen med både arbetskraft och sponsring när så behövs.